dinsdag 6 februari 2018

Voorjaar in de vaas


Vorig jaar om deze tijd hebben Modeste en ik een heerlijke reportage
gemaakt over Sneeuwklokjes. 1 Van de eerst bloeiende bloemetjes in onze
tuin.  De tijdschriften Seasons en Tuinseizoen hebben elk een gedeelte
van deze reportage geplaatst in hun januari nummer 2018.

Hoe leukkkkk!!!!



Ik heb zelf heel veel sneeuwklokjes in de tuin, elk jaar splits ik ze en plant
ik ze weer uit, om zo mijn hele tuin bezaaid met klokjes te krijgen.
Ik ben niet een echte verzamelaar. De meeste klokjes zijn de simpele
Galanthus nivalis, of simpel???? Heel mooi moet ik zeggen.
Verder een aantal Galanthus elwesii. Deze laatste is iets langer en heeft
breder blad en grotere bloemetjes. Prachtig in kleine boeketjes.
Ook heb ik ongeveer 30 Galanthus flore pleno Een heel mooi dubbel bloemetje,
zie hieronder.
Sneeuwklokjes is momenteel een echte hype. Verzamelaars oftewel Galanthofielen
betalen heel wat geld voor een bijzonder klokje, bedragen van 600,00 per bolletje
zijn al niet meer ongewoon????  Bedragen van 40,00 per bolletje in een potje
zijn heel gangbaar.  En....er zijn veel soortjes.

A.s. weekend zijn er trouwens weer Sneeuwklokjes dagen bij de Boschhoeve
in Wolfheeze. Mensen uit binnen- en buitenland komen hierop af. Echt
bijzonder om deze markt te bezoeken.
Zie eerder Blogbericht: Sneeuwklokjes feest bij de Boschhoeve



Bovenstaand vaasje met bloemetjes is toch een plaatje? 
Vaasje is van de kringloopwinkel.




Sneeuwklokjes gecombineerd met Viburnum opuleus Roseum en hele
mooie tuintakken: Chaenomeles oftewel Dwergkwee




Meer over Sneeuwklokjes in ons nieuwe boek



Elk jaar plaats ik wel een blogbericht over dit favoriete bloemetje van mij, 
zie eerdere Blogberichten hieronder:

Sneeuwklokjes 2017
Met de bus richting de voorjaarsbloeiers.
Sneeuwklokjes 2015
Bijzondere sneeuwklokjes en Rika van Delden
Sneeuwklokjes verlangen
Sneeuwklokjes plukken bij Dineke



Ook leuk om even te kijken is mijn Pinterestbord over Sneeuwklokjes.
 Mmmmmmm
Sneeuwklokjesbord op Pinterest


Heerlijk al dat voorjaar in de vaas en.....
binnenkort natuurlijk buiten..........
Yeeeehhhhhh