maandag 18 juli 2022

Ons nieuwe boek: Marieke's PIuktuin




 
Jippie ons nieuwe boek is uit, hoe gaaffff.

Twee jaar lang hebben Modeste Herwig en ik  hier heel intensief
en met heel veel plezier 
aan gewerkt en met het resultaat zijn wij zo blij!

Een boek helemaal over onze tuin, met  daarin alle plukbloemen waar ik boeketten en 
bloemwerk mee maak van januari t/m december. Alle bloemen worden benoemd
en bij het bloemwerk zitten duidelijke werkbeschrijvingen.

Het begint in het voorjaar met allemaal verschillende Narcissen en het 
eindigt met Bloeiende Heestertakken in de winter. Met daartussen door oa.onze Viooltjes, 
allerlei soorten Rudbeckia's, Zonnebloemen, natuurlijk heel veel Dahlia's, maar 
ook een hoofdstuk over de charme van uitgebloeide bloemen. Kortom per 
seizoen geven wij je heel veel informatie over mijn tuinbloemen en over allerlei 
werkzaamheden in de tuin, zoals bemesten, zaaien, stekken, bollen planten etc. etc. 
Maar ook het gereedschap en potten bv. komen aan bod.

In het praktische gedeelte achterin lees je alles over plukken en het verzorgen 
van de bloemen, over vazen en vaasjes en krijg je tips mbt het schikken van 
een mooi boeket. Verder legt ik uit hoe je zelf een pluktuin met 1 jarigen en
 Dahlia's aanlegt, compleet met info over onze steunconstructies van takken. 
Er staat zelfs een leuke werkbeschrijving in hoe je zelf  
een plukmand van takken kunt maken.

Het boek wordt afgesloten met een plukkalender op kleur, een tuinklusjes kalender en 
handige adressen voor pluktuinen die je zelf kunt bezoeken.

Het is een tuinboek, plantenboek en....bloemschikboek geworden

Kortom een boek met heel veel informatie, superleuke bloemerige tips, 
eigenlijk mijn hele tuinziel en zaligheid zit hierin.



Hoe blij kun je hier van worden.





Het boek is uitgegeven door Forte Groen. We hebben met een heel enthousiast team
geweldig samengewerkt. Het briefje hierboven kreeg ik van Anja onze uitgeefster.




Hierboven de voor en achterkant van het boek, hieronder de binnenzijde voor- en achteraan.
Deze binnenzijde is gemaakt door Wouke Boog, zij is verantwoordelijk voor de gehele 
vormgeving van het boek. Zo prachtig mooi wat zij gemaakt heeft.








Het boek is ingedeeld in seizoen en per seizoen behandelen wij  zowel de tuin met de 
vaste plantenborders als wel de pluktuin vol met Dahlia's en 1 jarigen.










In elk seizoen zetten wij een aantal soorten in het zonnetje. Hierboven de Tulp.
 We begeleiden dit soort met een collage van 9 soorten  met hun namen en bloemwerk wat ik gemaakt heb. Het leuke is dat ook beschreven wordt hoe dit bloemstuk is gemaakt. 








Hieronder de plukkalender, met heel veel van onze tuinbloemen
 op kleur geplaatst, met info over hun standplaats, bloeitijden en hoogten. 







Het boek kun je bij mij bestellen, zie link hieronder, maar ook bij elke
 gerenommeerde boekenwinkel 

Het ISBN NR. is 978 90 0038 210 1

In het boek zit het onderstaande foldertje met daarop het mail adres van de uitgever.
Wanneer je voor 1 augustus 2022 het aankoopbewijs van ons boek naar hun toe mailt, 
maak je kans om gratis in september een pluktuinworkshop bij mij te volgen.
Deze workshops geef ik bijna elk jaar in september. Ik ontvang jullie
dan in onze tuin met een heerlijk kop koffie/thee en iets lekkers, ik leid jullie door
onze tuin en vertel hoe de tuin, pluktuin tot stand is gekomen en vervolgens 
maken jullie een heerlijke vaas op met tuinbloemen in de meest mooie kleuren-








Heel veel tuinbladen hebben met heel veel enthousiasme 
aandacht aan ons boek besteed, zo fijn, zo aardig.









 
De Leusder Krant








Hoe leuk om te gast mogen zijn bij het lunchprogramma van 
Conny Kraayeveld "Aan tafel"om te vertellen over ons nieuwe boek
Marieke's pluktuin.



Na 2 jaar hard werken en dan dit als resultaat, allemaal lieve en leuke reacties
van volgers op social media, briefjes en mailtjes van blije mensen die helemaal
door het boek zijn geïnspireerd, allemaal mooie artikelen in de bladen. Hoe fijn.

Dank jullie welll allemaal. 

Ik hoop werkelijk met ons boek mensen te inspireren en wie weet mensen 
aan het tuinieren te zetten....In de hoop dat ze net zoveel plezier gaan ervaren
als dat ik  aan onze tuin ervaar. 

Flowers make me happy, day by day.