woensdag 31 mei 2017

Inspired by Sarah Raven




Al jaren hebben wij achter ons huis een stukje grond waar met name Martin het een
en ander aan groente zaait en ik een klein stukje van hem mag lenen......voor
mijn Dahlia's.
 Elk jaar probeer ik een metertje voor het goede doel( Mijn Dahlia's)
er bij te scharrelen, tot nu toe zonder resultaat, want
volgens hem heb ik al voldoende tuin en hij maar een heel klein stukje.
 In het voorjaar krijg ik er beslist niks bij , maar elk najaar, mag
ik de hele plek wel hebben, wat hij vervolgens in het voorjaar weer intrekt. Dus
een kleine echtelijke strijd, waar wij allebei heel veel plezier aan beleven.......haha.

Nu waren wij vorig jaar in de pluktuin van Sarah Raven , allebei enorm genoten en
wat schetst mijn verbazing , op de terug weg in de auto, zegt hij : Ik ga voor jou
zo'n pluktuin aanleggen, op het stukje moestuin , met .....een heel klein huisje!!!

Pardon.........Heb ik natuurlijk gelijk zwart op wit gezet...haha




Maar goed , zo gezegd ook zo gedaan, in Januari van dit jaar is hij begonnen , allereerst
heeft hij wat grond laten komen, om het stuk te egaliseren. Vervolgens een kraan, om
een pad met gebroken puin te verleggen.  Een tweetal hekken heeft hij verplaatst en
hagen geplant om het stuk te omkaderen. 





Daar na is er een put geslagen , waar wij inmiddels al heel veel plezier aan beleven
 en er is een doorgaand paadje bestraat.




Inmiddels ben ik zelf in Februari begonnen met het zaaien van een aantal 1 jarigen in bakken.




Het is vaak gezelligheid troef tijdens alle werkzaamheden ,
 zeker als je zo'n flink leergierig hulpje uit de buurt  op bezoek krijgt .
 

Van iemand uit de buurt heeft hij deze prachtige oude hekken gekregen,
geweldig voor alle Lathyrussen.

De onderstaande Lathyrussen heb ik gekregen van Lisette Altena.

Prachtig hoe eenvoudig en gaaf ze de naamlabeltjes heeft gemaakt.

Blogbericht : Lisette Altena






Hierna is hij begonnen met het maken van een Dahliaconstructie, inspired bij Sarah.
De constructie bestaat uit hoekpalen met daarop 2 x een frame welke hij maakt
van hazelaar takken. Een flinke job, maar zo stevigggg, Zelfs door de wind
kunnen de bloemen niet meer bewegen.



Inmiddels zijn alle Dahlia's geplant en lopen prachtig uit.

Blogbericht:Dahlia's 2017


Met takken ook een aantal frames gemaakt in potten , ook hier in Lathyrussen geplant.


Verder heb ik heel veel  Gladiolen gekocht, allerlei soortjes en
kleurtjes.  Heel lang waren deze bloemen niet zo hip, maar als je kijkt
hoeveel nieuwe prachtige varianten er op dit moment gekweekt worden,
wordt je vanzelf weer  helemaal enthousiast.
Kijk maar eens op de site van www.verberghe.nl
Beiden hebben een enorm assortiment , maar je moet dan echt in maart kijken,
want dan staat hun volledige assortiment op de site.



In een heel groot bed heb ik ze allemaal door elkaar geplant.


Vervolgens heb ik er een heel raamwerk van takken omheen gezet, inspired by Sarah.





Allerlei ondersteuningen gemaakt met takken. Heerlijk om te doen.



Naast alle Gladiolen en Dahlia's ook veel 1 jarigen gezaaid zoals:
Verschillende soorten Zinnia's, Rode Zonnebloemen, Nicotiana's,
hoge Africanen, Amaranthus soorten etc. Kleine bedjes gemaakt, daarop
gezaaid en vervolgens een takkenconstructie gemaakt inspired by Sarah.


Het scheelt enorm dat je het nu heel makkelijk even
 kunt laten beregenen. Alles komt al  prachtig op.

Hieronder,rechts, de kozijnen voor het toekomstige huisje. Op
pinterest allerlei leuke huisjes gescoord gemaakt van oude
kozijnen.

Zie pinterest: Glazen huisjes.

Het wordt een heel klein huisje, waar ik alle roodstenen potten
op kan slaan en staand aan een tafel kan oppotten.....
stoeltjes erin, glaasje wijn erbij. Hoppa , helemaal leuk toch.
Ergggggg........