zaterdag 2 november 2019

Tweedaagse workshop: Pluktuin Bloemen



Ongeveer 3 jaar geleden hebben Modeste en ik samen een cursus ,
met als thema Plukbloemen gevolgd , gegeven
door Sarah Raven,  op het prachtige landgoed Parham House in Engeland.

Jeetje wat hebben wij daar genoten. 1 Groot feest.




De afgelopen jaren heb ik de inspiratie die ik daar heb opgedaan verwerkt in 
onze Pluktuin. Ik zeg dus ook altijd ik heb een op Engeland 
geïnspireerde Pluktuin, met heel veel Dahlia's en 1 jarigen ondersteund
door natuurlijke constructie's.

Hoe leuk is het dan ook om nu samen met Modeste een tweedaagse cursus 
te geven over Pluktuin Bloemen,
waarin alle facetten van een Pluktuin aan bod komen.



De eerste dag van deze cursus, is een theorie dag en wordt gegeven in de Botanische
tuin van Utrecht. U wordt gezellig ontvangen met koffie/thee en iets lekkers.
Hierna zal Modeste heeeeellll veeeeellll vertellen over
het aanleggen en onderhouden van een pluktuin.

Na een heerlijke lunch houd ik een lezing over onze Pluktuin.
Ik leg uit hoe je constructie's kunt maken om Dahlia's en Lathyrussen
te ondersteunen. Kortom ik heb een heerlijk
Bloemerig Pluktuin verhaal met naar ik hoop, voor jullie,
 heel veel inspiratie.

Modeste maakt een prachtige syllabus zodat je alle info thuis nog eens
goed door kunt nemen. Tevens krijgt elke deelnemer mijn boekje, een
tuinplant en een plattegrond van onze pluktuin kado.
Genoeg bagage dus om zelf aan de slag te gaan.











Een week later volgt de tweede dag, dan gaan jullie met eigen auto op excursie.

Jullie worden allereerst bij ons in de tuin ontvangen met koffie/thee en iets lekkers
Hierna leid ik jullie door onze tuin.  Aansluitend demonstreer ik een aantal bloemerige
boeketten, allemaal gemaakt met onze pluktuinbloemen.
Ik zou zeggen neem een extra harde schijf  mee, want je krijgt heeeelllll
veeeeel informatie. (grapje)








Ik heb denk ik bijna 100 verschillende Dahlia's, hoofdzakelijk in het rood/oranje/zalm
Tijdens de tweede dag is dit 1 bloemenzee.




Na een heerlijke verzorgde lunch, volgt het slot van het programma
en wel in Stoutenburg in de Pluktuin van de Fam. Ravenhorst.
Ook hier wordt je met koffie en thee en een lekker eigen gebakken  
taartje van Wilma ontvangen. Wilma heeft weer een hele andere pluktuin.
Dus heel boeiend om haar verhaal te horen en ter plekke de tuin te zien.
Daarna kunnen jullie naar harte lust plukken, om ter afsluiting met 
een heerlijk boeket plukbloemen huiswaarts te keren. Ik zal jullie 
begeleiden bij het maken van een boeket.

Dat is all in.




Dus ja, ben jij van plan een Pluktuin te gaan maken,
 maar weet je niet zo goed hoe je dit aan moet pakken. 
Of wil je gewoon heerlijk 2 dagen in een FLOWERHEAVEN 
bivakeren, dan is deze workshop echt iets voor jou.

Geïntresseerd??

klik  hier voor meer info of om je in te schrijvennnnnn