zondag 17 januari 2016

Tuin:" Broughton Grange"


Deze prachtige tuin hebben wij een aantal jaren geleden bezocht.
 De tuin heet Broughton Grange en ligt dicht bij Banburry in
Oxfordshire en is werkelijk prachtig.

Eind jaren 90 is deze tuin sterk ontwikkeld en in 2001 heeft  landschapsarchitect
Ton Stuart Smith de opdracht gekregen om een ommuurde tuin aan te leggen.
Deze indrukwekkende tuin , is uiteindelijk aan 2 kanten ommuurd en is ontworpen
in relatie tot het prachtige omringende landschap.

 Vanaf 2003 is er ook een heel groot  arboretum
aangeplant .

www.broughtongrange.com



























4 opmerkingen:

  1. Schitterend Marieke, van Engelse tuinen krijgen we nooit genoeg. Dacht eerst dat ik deze al gezien had, maar nee ik herinner me niets van de foto's. Vooral de op twee na laatste, het formele tuingedeelte dat overgaat in de gemaaide strook die over de heuvel wegloopt is geweldig.....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een schitterende tuin. Ik hoop deze ook een keer te bezoeken. Bedankt voor het delen op je blog. Zo kunnen wij er ook van genieten. Groetjes Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een preachtige plek Marieke! Deze moet ik onthouden voor een van mijn volgende reizen naar Engeland.

    Fijne week verder!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige tuin en plek. Ik heb genoten van de rondleiding.

    BeantwoordenVerwijderen