![]() |
Deze week naar een super leuke lezing geweest, gegeven door Jacqueline van der Kloet, tuinontwerpster en bollenexpert. Ik ben helemaal fan van haar. Haar voorjaars- beplantingen vind ik geniaal. De lezing had als motto "Magical mixes".Ze vertelde over haar experimenten met bloem- bollen ,waar ze meer dan 20 jaar geleden in haar eigen tuin mee is begonnen. De kennis die zij hiermee ontwikkelde , verwerkte ze op verschillende plaatsen in binnen-buitenland. http://www.theetuin.nl/jacquelinevanderkloet/projecten.html Haar verhaal en de daarbijbehorende beelden zorgden voor een geweldige avond. En ...ik heb haar nieuwe boekje "kleur je tuin" gekocht, kan ik nog even nagenieten. Boekje kun je bestellen bij http://www.bol.com/nl/p/kleur-je-tuin/9200000030339294/ Absoluut de moeite waard. |
dinsdag 17 november 2015
"Jacqueline van der Kloet"
zondag 15 november 2015
vrijdag 6 november 2015
" De laatste bloemetjes "
zondag 18 oktober 2015
Nederlandse Tuinenstichting op bezoek bij De Briellaerd.
![]() |
Afgelopen vrijdagmiddag was de jaarlijkse regionale bijeenkomst voor opentuineigenaren van de Nederlandse Tuinenstichting bij de Briellaerd in Barneveld. Tsjonge wat was dit een geweldige middag. Allereerst het hoveniersbedrijf zelf. De landgoed sfeer die zij weten te creëeren is niet alleen heel sfeervol, maar gewoon ook heel bijzonder. Wij werden binnen in een hele genoegelijke ambience ontvangen, terwijl het buiten werkelijk plensde . Maar de kleurenpracht van alle heesters, vaste planten en de bijzondere elementen/ornamenten etc. maakten er zo'n prachtig plaatje van dat wij ondanks dit weer absoluut genoten hebben. Kijk ook maar eens op hun site www.briellaerd.nl. Zelfs hun blog is boeiend om te volgen. Binnenkort zijn er bij hun weer de z.g. Winterse Sfeerdagen: vrijdag 27 en zaterdag 28 november - vrijdag 11 december en zaterdag 12 december Dus.....wil je sfeerproeven, ga beslist kijken |
![]() |
Verder ben ikzelf heel trots dat ik donateur mag zijn van de Nederlandse Tuinenstichting en dat ik als opentuineigenaar met onze tuin in hun boekje mag staan. De Nederlandse Tuinenstichting komt op voor bedreigde tuinen en openbare parken . Daarnaast stimuleert de NTS. de openstelling van particuliere tuinen en organiseert zij geweldige tuingerelateerde excursies. Voor 47,00 per jaar kunt U ook meegenieten van al deze tuinen en de daarbij behorende geweldige sfeertjes. U krijgt 4x per jaar het zg. Tuinjournaal en daarnaast de open tuinen gids . In deze gids worden meer als 300 tuinen in Nederland vermeld met hun adressen en hun open dagen. Zo gaaf. Op deze manier kun je allerlei tuinen bezoeken en combinaties maken voor bezoeken. Als donateur hebt u op sommige dagen zelfs vrij entree. Maar het mooiste is natuurlijk dat u de stichting ondersteunt met de geweldige projecten die zij realiseren. Zoals het nieuwe project Sociaal Tuinieren . Dit is een samenwerkingsverband tussen de NTS. en de Stichting Present uit Amsterdam. Geweldig project. Wil je hier meer over lezen http://www.tuinenstichting.nl/over-nts/sociaal-tuinieren/ Kortom , wordt donateur en steun deze stichting. Voor meer informatie http://www.tuinenstichting.nl/steun-ons/donateur-worden/ |
zaterdag 17 oktober 2015
"Euphorbia diamond frost"
![]() Deze zomer heb ik zoveel plezier gehad van deze relatief onbekende 1 jarige: Euphorbia diamond frost. Het plantje is uitgegroeid tot een heerlijke bos met allemaal kleine lieve witte bloemetjes. Het grappige is dat hij zichzelf opschoont, je hoeft dus geen lelijke bloemetjes eruit te plukken. Verder verlangt hij een lichte standplaats en voldoende water. Makkelijk plantje dus. Het schijnt dat je ze heel makkelijk kunt stekken. Volgend jaar zijn ze te verkrijgen bij www.kwekerijschipper.nl Helemaal leuk. Dicky als je dit leest, ik bestel er alvast 12. |
zaterdag 10 oktober 2015
Abonneren op:
Posts (Atom)













































