donderdag 10 januari 2019

Dahlia 2019


Afgelopen dagen hebben wij heerlijk in een huisje op Texel gezeten. Genoten
van mooie  wandelingen in de duinen en op het strand. Ondanks de enorme storm
van afgelopen dinsdag, was het heerlijk.

s'Avonds heb ik lekker tijd gehad om Dahlia's uit te zoeken voor de komende zomer.
Als het allemaal lukt komen er 2 stukken met Dahlia's bij. In elk stuk wil ik een soort
Dahliaboeket realiseren. Dus ik heb 2 collage's gemaakt van Dahlia's die ik besteld heb
met een hele passende kleurstelling.

 1 Hiervan staat hierboven. Ik wilde persé iets doen met
oranje-geel. Hier heb ik  iets rood en rose aan toegevoegd
en kleuren die voor de verbinding zorgen.

Bij www.famflowerfarm.nl ben ik helemaal geslaagd en natuurlijk nog het 1 en
ander bij www.kwekerijschipper.nl besteld.

Famflowerfarm, ken ik eigenlijk van INSTAGRAM, waar de eigenaren op een superleuke
wijze hun product promoten. Het is een beetje ala FLORET FLOWER FARM.
Ze verkopen echt superleuke soortjes, zie hieronder.
Dus ja, ben weer helemaal uit mijn dak gegaan.





Hierboven de Dahlia Shown Tell, wonder schoon toch........en
 hieronder de Dahlia Summerbreeze.



Hierboven Dahlia Pinelands Pam.

Hieronder v.l.n.r.:

 Dahlia Kasagari
Dahlia Gerry Scott
Dahlia Jowey Winnie


Hieronder 2 Dahlia's van www.kwekerijschipper.nl
Dahlia Irish Pinewheel en Dahlia  Jescot Julie.
2 Prachtige Dahlia's.




Hieronder de tweede combinatie. Veel rood, met iets rose en zalm.


Helemaal verkocht ben ik van de Dahlia Ekaterina, hieronder bovenaan, middelste foto.
Een Dahlia die in boeketten perfect voor de verbinding rood, rose zorgt.


De volgende soortjes zie je hieronder van boven naar beneden, links beginnend:

Dahlia Gerry Scott
Dahlia Wizzard of Ozz
Dahlia Ekaterina
Dahlia Gerry Scott







De soorten hierboven heb ik bij Dicky besteld:

Dahlia Jowey 13-03
Dahlia Jowey Joshua
Dahlia Black Jack
Dahlia Preference

Hoe gaaf is het om deze Dahlia's met elkaar te combineren tot heerlijke boeketten.
Dus ja, eind april worden ze geleverd en begin mei gaan ze de grond in ......
 ik kan niet wachten.


P.s wacht niet te lang met bestellen, bij Famflowerfarm zijn er nl.  al
soortjes uitverkocht. Veel plezier, want het uitzoeken is een feestje.



Eerdere blogberichten over onze  Plukbloemen:

Flowerheaven 
 Plukbloemen 2017

Dahlia 2017
Dahlia 2018




Zaterdag 31 augustus en Zondag 1 september 
organiseren wij met 3 andere tuinen het zg.
 Dahlia Festival. 
Onze tuinen zijn dan van 10.00-17.00 opengesteld en u 
kunt genieten van heel veel rijkbloeiende Dahlia's. Hoe leukkkkk!!!

Entree per tuin is 3,00 p/p koffie/thee is gratis.

www.beukenhof.nl
De tuin van Anja en Mart
www.boschhoeve.nl
www.mariekenolsen.nl