maandag 12 februari 2018

Dahlia's 2018



Afgelopen maand heb ik prachtige Dahlia's besteld, dan is mijn tuinseizoen ook  
gelijk weer begonnen. Heeeerlijkkkkkk 

Ik blijf met de Dahlia's een beetje in dezelfde kleurstelling, rood/oranje/zalm.
Af en toe een paars of een rose afwijking, maar die rood/oranje tinten blijven 
mijn favoriete Dahliakleurtjes.



Net als voorgaande jaren bestel ik mijn Dahlia's bij:


Beiden hebben een prachtig assortiment.


De foto hierboven bevat de volgende soortjes:

1. Dahlia Happy days
2.Dahlia Foxy Lady
3.Dahlia First Love
4. Dahlia Jowey 14-02
5. Dahlia Jowey Winnie
6. Dahlia Jive
8.Dahlia Hollyhill Calico 
9. Dahlia Soulman



De Dahlia Hollyhill Callico hierboven is toch werkelijk prachtigggg.
Heerlijk vind ik het, om nu al te bedenken met 
welke bloemen ik deze ga combineren in boeketten. 
Met deze Dahlia kun je alle kanten op.

Meer over mijn plukbloemen
Plukbloemen





Tijdens de Bollenroute , zaterdag 28 april staat Dicky Schipper met 
een prachtig assortiment 1 jarigen bij ons in de tuin. Op verzoek zal ze
graag Dahlia's voor u meebrengen, deze Dahlia's zijn inmiddels wel opgepot.
Opgepot zijn de prijzen vanaf 4,50 euro. 

Zaterdag 1 september  2018 staat Dicky ook met een heel groot 
 Dahlia assortiment op onze Heerlijke Bloemendag.




De rood/witte Dahlia Jowey 14-02  ( hieronder) vind ik ook prachtig, 
besteld bij Dicky Schipper.


Hierboven de Dahlia Jowey 14-02


Deze zalmkleurige Dahlia heet Dahlia first love en kun je
natuurlijk prachtig combineren met donkerrode
Dahlia's maar ook met deze oranje fijn gefranjerde
  Dahlia Clement Andries.





Dahlia Honka rood blijft een mooie Dahlia. Heel mooi in boeketten.
Hierboven gecombineerd met Dahlia Life Style, beide soortjes aangeschafd
bij Tuinplantenstekplek.



Hierboven een aantal zg. annemoonbloemige Dahlia's. Dahlia's
met een heel gevuld hartje

Vorig jaar had ik de Dahlia Mambo (1) besteld, werkelijk zo prachtig,
vandaar dat ik er nu 3 andere soortjes bij besteld heb en wel:

2. Dahlia Life Style
3.Dahlia Soulman
4. Dahlia Jive


Uiteindelijk ben ik nog voor 3 Dahlia's gezwicht en wel voor 3 
verschillende soortjes Dahlia Café au Lait. Bijna elk jaar 
koop ik wel een Café au Lait. Maar.......ben hem toch ook elk jaar
weer kwijt. Alle andere Dahlia's houd ik over, maar deze variant 
niet en hij is mooooooi. Tot nu toe heb ik dus altijd de créme kleurige
gehad en nu ook deze 2 andere varianten. Zie hieronder voor de namen. 



1. Dahlia Café au Lait
2.Dahlia Café au Lait Rosé
3.Dahlia Café au Lait Royal

Dat ik gek ben op Dahlia's blijkt dus  wel. Mijn assortiment wordt elk jaar groter. De pluktuin
wordt zelfs uitgebreid. Maar wat een plezier beleef ik aan deze bloemen. Hoe mooi kun je 
ze combineren met al je andere tuinbloemen. Wat een kleurcombinaties kun je maken met je 
boeketten en dat plezier niet alleen, ik heb nu ook al  3 maanden om mij te verheugen, totdat ik ze 
kan planten, dat is ook al een feestje. Beetje Dahlia idoot  dus.....

Eerdere Blogberichten mbt. Dahlia's:


Op Pinterest heb ik ook een bord besteed aan Dahlia's, 
zie link hieronder: