dinsdag 22 augustus 2017

Onze Pluktuin 2017


Afgelopen winter/voorjaar druk geweest met het aanleggen van een pluktuin.
Martin heeft het grove werk gedaan en ik mocht hem inplanten.
Hoe leuk!!


Zie blogbericht: Aanleg pluktuin

Een pluktuin helemaal voor mijzelf, ergggggggg.

Nou voor mijzelf is ook niet helemaal waar, mijn dochter én zoon
plukken ook regelmatig. Gewoon helemaal leuk dus.



De pluktuin bestaat hoofdzakelijk uit Dahlia's, Gladiolen en
1 jarigen.


De Dahlia's worden super ondersteund door een houten constructie gemaakt door  Martin.
Werkt geweldig en is ook nog eens erg decoratief.


Op de bovenstaande foto zie je de constructie van berkentakken , die ik gemaakt heb
voor de mix van Gladiolen, tussen de bollen heb ik Dille gezaaid en wat
plantjes geplaatst van de bordeaux kleurige hangamaranthus.
De Gladiolen zijn inmiddels uitgebloeid en nu komt de Hangamaranthus.
De mix van Gladiolen was trouwens geweldig....... Wat een kleurtjes en
wat een variateiten. Heel ergggg mooi.




 Ja en dan komt er ongeveer 2 maanden nadat je alles gezaaid en geplant
hebt , het genieten. Hoe gaaf, dat je lekker kunt plukken en
boeketten kunt samenstellen in allerlei kleuren.
Heellll gaaf.



Regelmatig ben ik aan het werk in de tuin , om lelijke bloemen eruit te
knippen en natuurlijk het onkruid te wieden.


Opbrengst van een morgentje knippen.  Voor de vakantie heb ik bijna overal
alle bloemen uitgeknipt, met een enorme bloeiende pluktuin als kadootje
bij terugkomst.



Deze gladiolen heb ik heel simpel in een mix gekocht van allerlei tinten. 

Super leuk!!








Een pluktuin met een enorm groot voorrecht, waar je ook heen kijkt,

 zie je de prachtige elementen van het Landgoed , die versterken natuurlijk het plaatje, zo mooi.
Hier de Hooiberg op de achtergrond, wow.......

Landgoed DenTreek - Henschoten


Hierboven de super mooie Dahlia : Myrthes Foly

Nog een mooie Dahlia in deze zelfde tint is de Dahlia Labyrinth.
Zie blogbericht: Dahlia Labyrinth




Hierboven links de Dahlia Mambo en rechts o.a. de Dahlia Sugar diamond.

Zie ook Blogbericht: Dahlia's 2017




Met een groep van minimaal 10 personen kunt u een afspraak
 maken om onze tuin te bezoeken in de periode van half april t/m september.
Met name in de periode juli , augustus, september is de pluktuin erg mooi.

Entree is 3,50 p/p incl. rondleiding en 5,00 euro incl. koffie/thee

In die periode kunt u  ook met een groep een Pluktuin Morgen  boeken.
U wordt dan in de pluktuin met een lekker kop koffie/thee ontvangen. Ik vertel
het één en ander over de pluktuin en vervolgens kunt u mbv. hele mooie
tuinbloemen  in een heerlijke omgeving
 een hele hippe vaas vullen met prachtige tuinbloemen. Hoe leuk!!


U hoeft alleen een mes en een tangetje mee te nemen.

Voor meer informatie zie:
 www.mariekenolsen.nl/programma/workshopprogramma

Voor meer informatie kunt u  altijd mailen: marieke@mariekenolsen.nl




Blogbericht: Heerlijke Bloemendag 2016









Vind je het leuk om onze pluktuin in 2020 te bekijken, hoe de tuin zich ontwikkeld heeft?
Via onderstaande link kom je bij dit bericht.



Dus ja, wat een genieten van al die bloemen en kleurtjes. 

Voor meer informatie over onze tuin: 



Ik heb onlangs een blogbericht gemaakt , over onze plukbloemen en wat ik er
dit seizoen zoal mee geschikt heb. Misschien leuk om even te kijken:

Onze Plukbloemen

Voor het aankomende seizoen heb ik een zg. vogelmengsel gekocht,
allemaal bloemzaden met prachtige bloemen, die ook heel geschikt 
zijn als vogelvoer, met oa. 1 van mijn lievelings 1 jarigen de 
Amaranthus.