woensdag 18 januari 2017

Pottenborder met Narcissen


Zo ,na de kerstdagen dan kun je bij heel veel tuincentra
 nog resterende voorjaarsbollen kopen met een
aanzienlijke korting.  Dus ja.....toch overstag gegaan
voor een ideetje wat door mijn hoofd speelde, nl.

Heel veeeeeeel Narcissen .


Via een oud collega die bij de Intratuin in Lochem werkt heb ik
nog een aantal kleinbloemige Narcissen kunnen kopen,
de rest hier uit Leusden bij de Euroflor.

(nog dank je wel Claudia)

Helemaal blij mee. Maar dan..............



Twee jaar geen strenge winter gehad en nu wil ik planten, vriest het , -6 zelfs.
Potgrond bevroren, potten steenkoud. Haha.
Dus.......potgrond in de kruiwagen in een vorstvrije ruimte geplaatst,
nadat de grond dooi was, warme kleding aan en......planten, met de
handschoenen aan.


Bovenstaande soortjes heb ik in potten geplant. 










Narcis recurvus Poeticus  is mijn lievelings Narcis .
Een heerlijk geurende laatbloeiende Narcis.

Wanneer je nu echt mooie en de meest gekke soortjes wilt aanschaffen
moet je ook eens kijken en natuurlijk bestellen ( in het najaar), dat is
wel net zo leuk voor Hein Meeuwissen, op de site
www.meeuwissenvoorhout.nl


Op 15 april 2017 houdt Meeuwissen een open dag en kun je al deze
Narcissen op zijn land bewonderen, staat al in mijn agenda!!!

Ook via facebook kun je deze kweker van meer
dan 500 verschillende bollen  waaronder heel veel
Botanische Narcissen en Tulpen volgen.
facebook bloembollenkwekerij Meeuwissen


Hierboven van boven naar beneden van links naar rechts:

 Narcis Flower Drift
Narcis Orangery
Narcis Delnashaugh
Narcis Pink Charm

4 soortjes met hele mooie verschillende hartjes.





Om te voorkomen dat de muizen de bollen uit mijn potten ophalen en
verorberen, heb ik allemaal kistjes op de kop over de potten heen gezet.



Uiteindelijk heb ik alle onderstaande soortjes de afgelopen
2 jaar aangeplant en  ben heel benieuwd, zeker ook op
zandgrond, of ze elk jaar terugkomen ??
en of ze zich vermeerderen ???

Kortom je merkt ik ben al druk
bezig met het voorjaar en......heel benieuwd wat
er allemaal de grond uitkomt.

Meer over mijn tuin Narcissen: klik hier