donderdag 13 oktober 2016

Wit/Groen in Glas


Voordat het gaat vriezen, wil ik jullie eigenlijk nog zoveel laten zien.
In de tuin bloeit nl.  nog  heel veel . Vooral de 1 jarigen en de Dahlia's , ik kan
er maar moeilijk afscheid van nemen.  Dus
deze week nog gauw even een paar bloemetjes gefotografeerd.

Wit/groene bloemetjes, uiteindelijk mijn lievelingskleuren. Het past
gewoon goed bij ons in huis. Mooie rustige tinten.

De witte Zinnia gecombineerd met de witte Hydrangea macrophylla,
(tweede bloei) , groene Nicotiana langsdorfii , de groene
Amaranthus en Clematis ranken. Dit alles in kleine  glazen vaasjes in een
soort van  supermooi glazen "vitrine kastje/windlicht" gezet. 




Hieronder een combinatie van Hydrangea macrophylla ,
Hydrangea paniculata Grandiflora, Hydrangea arborescens Hulsdonck,
Chelone obliqua oftewel Schildpaddenbloem (uitgebloeide)
 en wat grasjes.

Die langwerpige vormen zijn de uitgebloeide bloeiwijze van 
de Schildpadden bloem(Vaste plant) . Deze bloeit in de zomer 
met paarse bloemen.

De groene schermpjes die ik verwerkt heb zijn uitgebloeide 
bloemen van de Hydrangea arborescens Hulsdonck.
De bloeiwijze van deze Hydrangea is heel bijzonder, want deze
bloem heeft helemaal geen lintbloemetjes. Als de 
witte schermpjes uitgebloeid zijn, vormen het prachtige groene
 harde schermen. Zo mooi in bloemwerk.Ik heb deze
Hydrangea (oftewel Hortensia) gekocht bij 
www.esveld.nl


In mijn boekje "Natuurlijk Geschikt" heb ik ook alle Tuinbloemen
benoemd die ik gebruikt hebt. Voor meer informatie :
www.mariekenolsen.nl 


 Wit groene bloemen gecombineerd met glaswerk.........
prachtig.

Een enorm boeket plaats ik niet gauw in een glazen vaas.
Met name tuinbloemen, zorgen  snel voor  een bruinverkleuring
van je water en in glas zie je dit gewoon allemaal . Daarbij
vind ik het boeket vaak te zwaar ogen t.o.v  het glas.
Maar een paar bloemen zo bij elkaar of zelfs 1 bloemetje
vind ik prachtig in glas, zeker als het glas een beetje
groenig is. De grote bolle buik vazen zijn op dit moment
helemaal hip. Zeker met maar een paar prachtige takken erin.

Voor meer Glas inspiratie 
Voor meer Zomers Wit inspiratie









Eerder heb ik deze fantastische Zinnia gecombineerd met lila bloemetjes,
zie : Zinnia elegans Snowman White






1 opmerking:

  1. Wat ziet het er weer mooi uit. En nog zoveel in bloei in de tuin. Dat komt vast door het mooie najaarsweer. Ik heb de 1 jarigen ook nog zo mooi staan in potten. Genieten dus van Lles wat de natuur ons nog biedt. Groetjes Hetty

    BeantwoordenVerwijderen