zondag 9 oktober 2016

"September Bloemetjes"


Deze week waarschijnlijk de laatste bloemetjes
 van de Lathyrus geplukt en gecombineerd met:

*rose Zinnia's - 1 jarig 
* Clematis rhederiana, Clematis ranken,-vaste plant
*lilakleurige bloemen van de Vlinderstruik - heester.
*Phlox paniculata- vaste plant
 *witte Bidens- 1 jarig
*witte Hortensia (tweede bloei) - heester
*Nicotiana langsdorffii - 1 jarig
*groene hang Amaranthus -1 jarig


Ik heb een tulpenvaas (van de kringloop) half gevuld met lauw
 warm water, aan het water heb ik 2 theelepels suiker toegevoegd, 
de Lathyrus houdt er niet van om met zijn  steel 
diep in het water te staan.Voordat de bloemen in de vaas 
worden geplaatst , snijd ik de bloemen goed schuin aan.
Zet deze tere bloemetjes niet naast fruit, 
daar kunnen ze niet tegen.


De Lathyrussen heb ik begin  april in potten gezaaid.
Later heb ik een deel van de planten uitgeplant 
in de moestuin .

De groene hang Amaranthus heb ik ter plekke eind 
april in de moestuin gezaaid.Deze planten zijn inmiddels
  ongeveer 2 meter lang, enorm gewoon . 


Blogpost: Zaaien en poten  


Hierboven de bloemen van de Clematis rehderiana. Deze
Clematis kom je niet snel tegen  Ik heb hem gelukkig al jaren en
ben er super blij mee. Van augustus tot en met november zit
deze Clematis vol met prachtige geel/groene bloemetjes. Ook de ranken
gebruik ik veel . Ik heb hem aangeschaft bij www.esveld.nl

Hieronder op de foto zie je de op Cosmea lijkende witte kleine bloemetjes
met een geel hartje. Dit is de witte bidens. Aangeschaft bij
www.kwekerijschipper.nl

Blogpost:Zaaien en Poten

De lichtgroene bloemetjes van de Nicotiana langsdorffi heb ik
uitgeroepen tot mijn zomerbloemetje van 2016. Zo'n super gave
1 jarige. In het voorjaar heb ik een aantal plantjes gekregen van
een tuinvriendin. Zij had ze voor gezaaid in haar kas.
Vanaf juli tot nu , hebben de planten uitbundig gebloeid en hoe meer
ik er van plukte hoe harder ze gingen groeien en bloeien. Ze zijn zo
decoratief in boeketten en ze staan relatief lang op de vaas.

Hopen dat de oktober maand zacht blijft, kunnen we nog even 
nagenieten van al die supergave bloemen.