vrijdag 16 september 2016

Hoofdrol voor de Zinnia elegans 'Snowman White'




Dit voorjaar heb ik deze bijzondere witte  Zinnia gezaaid.
blogbericht:Zaaien en Poten

 Deze vrij grote witte bloemen  op lange en stevige stelen lenen zich 
geweldig om in boeketten te verwerken. Ze zijn  heel houdbaar en enorm decoratief.
Het enige minpuntje is , dat hij net  10 cm. onder de bloem nog al 
eens wil knakken. Je moet hem dus heel voorzichtig behandelen.

Zijn volledige naam is Zinnia elegans 'Snowman White'.



Ik heb deze prachtige Zinnia gecombineerd 
met een aantal andere tuinbloemen  :

*Hydrangea macrophylla
*lila Phlox paniculata
*Helichrysum petiolare ( klein grijsblaadje)
*Nepeta faassenii
*witte Bidens 
*Clematis heracleifolia 'Mrs. Robert Brydon'
*Amaranthus caudatus 'Green viridis'
*Stachys byzantina



Geen enkele bloem van dit pakje zaad  is het zelfde. 
 Hun harten zijn  heel gevarieerd 
en daarbij zijn de kelkbladeren ook allemaal verschillend .
 De ene is meer opgerold dan  de andere.

Elke bloem is dus uniek. 


Wanneer je deze Zinnia wil zaaien , kun je dit doen eind
 april in de volle grond , zelfs
begin mei kan dit nog. Zorg dat je ze uit zaait in goed
 bemeste grond en op een hele lichte plaats.
 Veel zon bevordert de hoeveelheid bloemen.





Vorig jaar, om deze tijd ook een blogbericht gemaakt
met foto's van een aantal planten in
onze tuin in dezelfde kleurstelling, misschien leuk
 om nog even naar te kijken.
Euphorbia diamond frost

Fijn weekend allemaal.









2 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijke serie bloemerige bloemen, ik kan daar zo van genieten.
    Ook een goed weekend,
    Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi deze kleuren met het aardewerk. Het lukt me nooit om zinnias in de tuin te laten leven. Ik denk dat ze meer attentie van mij moeten hebben! Groetjes Hetty

    BeantwoordenVerwijderen