zaterdag 16 april 2016

"Voorjaarsbloeiende Vaste Planten"



Met het Bollenweekend  in het vooruitzicht , toch nog even naar de Hessenhof geweest.
www.hessenhof.nl

Voorjaarsbollen in de tuin vind ik geweldig hoor, maar nog mooier
vind ik de combinatie van bollen met vaste planten. 

Heb dus een aantal prachtige bloeiende vaste voorjaarsplanten aangeschafd.





Primula veris  ( hierboven)

Primula vulgaris x veris ( hieronder) 



Bergenia Britten  (hierboven)

Viola Alice Witter ( hieronder) 




Ook een prachtig annemoontje gekocht : Annemone nemerosa "Blue Eyes"
Zie hierboven; wittig bloemetje met een blauw hartje.


Ze staan inmiddels in de tuin, helemaal blij.






4 opmerkingen:

  1. Inderdaad voor mij moeten de bollen ook gecombineerd worden met vaste planten anders wordt het wat stijfjes, onze tuin is tenslotte geen Keukenhof. Je hebt een paar schattige planten aangeschaft, ik val voor het viooltje 'Alice Witter'. De Bergenia is ook een mooie, deze zullen prachtig tussen je bollen staan.
    Groet, Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is wel weer genieten in deze tijd van het jaar!
    Het is ook mooi om te zien hoe alles weer ontluikt.
    Veel plezier, Marieke!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben jaloers dat je zo dichtbij de Hessenhof woont. Al die prachtige planten die je daar kunt kopen.... Ik hoop dat de bloembollen nog een beetje gaan kleuren. Maar als ik het me goed herinner duurt het toch nog wel een weekje voor je open bent? Succes hoor en bedenk: het gras groeit niet harder als je er aan trekt! Chinese wijsheid.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. What beautiful combinations! I also like to combine bulbs with perennials, although I don't find myself very skilled in it...
    Regards, Elin

    BeantwoordenVerwijderen